REALIZOWANE PRZEZ SZKOŁĘ PROJEKTY, PRORAMY:
- 1. PROJEKT „ATRAKCYJNA SZKOŁA DRGĄ DO SUKCESU” – 2010-2011
Projekt napisany wg wzorca przez nauczyciela SP Brojce, skierowany do uczniów klas IV-VI z trudnościami w nauce i zachowaniu. Wkład własny – wynajęcie sal i obsługa administracyjno-finansowa.
W ramach realizacji projektu nauczyciele, którzy zostali przygotowani merytorycznie do prowadzenia tych zajęć poprzez udział w ramach projektu w kilkudniowych szkoleniach, prowadzą zajęcia o charakterze wyrównawczo-rozwojowym. Szkoła otrzymała także wsparcie w postaci obudowy merytorycznej projektu, pomocy dydaktycznych (m.in. filmy edukacyjne, plansze, telewizor LCD, odtwarzacz DVD), sprzętu sportowego oraz niezbędnych przyborów dla uczestniczących w zajęciach uczniów (dresy sportowe, książki, słowniki, kamery internetowe, pendrive).
Wyjątkową atrakcją dla uczniów były 5 dniowe obozy rekreacyjno-naukowe zorganizowane dla uczestników projektu. Obozy te organizowane były w nadmorskich ośrodkach wypoczynkowych, a ich programy tak skonstruowane, że zapewniły zarówno dalszy rozwój kompetencji kluczowych, jak i zajęcia rekreacyjne oraz kształtujące postawy społeczne.
Utworzono grupy:
- terapeutyczne,
- języka angielskiego,
- zajęcia sportowe,
- zajęcia komputerowe.
- 2. PROJEKT „INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA W KLASACH I-III” – 2011-2012
Projekt dla uczniów klas młodszych, objęto 100% uczniów. Wkład własny – wynajęcie sal i obsługa administracyjno-finansowa.
Lp. |
Rodzaj zajęć |
Liczba godzin |
1. |
Gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy - grupa I Brojce |
30 |
2. |
Zajęcia dla uczniów szczególnie uzdolnionych w kierunku muzycznym |
30 |
3. |
Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych |
30 |
4. |
Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji |
30 |
5. |
Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych |
30 |
6. |
Zajęcia dla uczniów szczególnie uzdolnionych plastycznie |
30 |
7. |
Zajęcia dla dzieci z trudnościami w opanowaniu umiejętności z języka nowożytnego(j.angielski) |
30 |
8. |
Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych - grupa I |
30 |
9. |
zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych - grupa II |
30 |
10. |
Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych |
30 |
11. |
Zajęcia teatralne dla dzieci szczególnie uzdolnionych humanistycznie |
30 |
12. |
Zajęcia humanistyczne oraz doskonalące technikę czytania |
30 |
13. |
Zajęcia dla dzieci z trudnościami w opanowaniu umiejętności z języka nowożytnego(j.angielski) |
30 |
14. |
Zajęcia rozwijające zainteresowania matematyczno-informatyczne – grupa I |
30 |
15. |
Zajęcia rozwijające zainteresowania matematyczno-informatyczne – grupa II |
30 |
16. |
Zadrożna-Kuczkowska Kamila – zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej – grupa I |
30 |
17. |
Grabowska Joanna - zajęcia teatralne dla dzieci szczególnie uzdolnionych humanistycznie |
30 |
18. |
Zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej – grupa II |
30 |
19. |
Zajęcia rozwijające zainteresowania sportowe |
30 |
20. |
Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji |
30 |
21. |
Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji - grupa I |
30 |
- 3. PROJEKT „ROZBUDZIĆ PASJE” – 2012-2014
Projektem objęto 100% uczniów. Wkład własny – wynajęcie sal i obsługa administracyjno-finansowa. Projekt napisany przez p.Goszczynskiego.
Podzielony na dwie grupy:
- „Mądre Dziecko” - 251 uczniów kl.I-III,
- „Uczeń z charakterem” – 46 uczniów kl.VI.
W ramach projektu realizowanego w Szkole Podstawowej z Filią w Dargosławiu znacząco doposażono bazę dydaktyczną o tablice interaktywne z projektorami i laptopami oraz zestawy do przeprowadzania doświadczeń (mikroskopy, odczynniki, szafy do ich przechowywania). Każdy uczeń otrzymał także bezpłatne podręczniki oraz klucz do stworzonej na potrzeby projektu platformy e-learningowej na której pracował, celem doskonalenia umiejętności zdobytych na zajęciach.
Zajęcia to nowatorskie podejście do rozwijania kreatywności u uczniów, pobudzanie aktywności umysłowej, zachęcanie do czytania i naukę szybkiego czytania. W trakcie zajęć pracowano z uczniami głównie na trzech płaszczyznach rozwojowych, obejmujących aktywność z zakresu:
- obszaru wiedzy matematyczno-przyrodniczej (teoretycznej i praktycznej),
- treningu czytania, rozumowania i pisania,
- gier i zabaw rozwojowych,
- nauki języka angielskiego.
Ponadto każdy uczestnik otrzymał dostęp do platformy e-learnigowej, na której mógł rozwiązywać dodatkowe zadania i pogłębiać wiedzę zdobytą podczas zajęć projektowych.
Zestawienie zrealizowanych projektów
Lp. |
Nazwa projektu |
Opis projektu |
Wartość projektu |
Wysokość dofinansowania |
Źródło dofinansowania |
|
1 |
„Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III w Gminie Brojce” |
Przeprowadzenie zajęć poza lekcyjnych w obszarach kompetencji kluczowych, doradztwa psychologiczno-pedagogicznego dla każdego uczestnika, zajęć warsztatowych – teatralnych, muzycznych, informatycznych, polonistycznych. Przygotowanie uczniów edukacji wczesnoszkolnej do poszerzonego programu nauczania i podniesienie świadomości własnych zasobów. |
55.453 zł |
55.453 zł |
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Narodowa Strategia Spójności- Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach. Działanie 9.1. Wyrównanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych. |
|
2 |
„Rozbudzić pasje” |
Przeprowadzenie pozalekcyjnych zajęć autorskich z programów Mądre Dziecko, Uczeń z Charakterem, Gimnazjalista z Klasą wśród wszystkich uczniów Szkoły Podstawowej, Filii Szkoły Podstawowej oraz Gimnazjum w Brojcach. Uzyskanie dostępu przez każdego z uczestników projektu do interaktywnej platformy e-learningowej uzupełniającej wiedzę wyniesioną z zajęć treningowych. Zakup wyposażenia sal treningowych w sprzęt informatyczny, pomoce dydaktyczne, tablice interaktywne, odczynniki chemiczne, meble i inne sprzęty. Przeprowadzenie zajęć z doradztwa zawodowego dla najstarszych roczników uczestników projektu. Organizacja Gminnych Mistrzostw w Szybkim Czytaniu. |
1.251.370,40 zł |
1.166.252,00 zł |
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Narodowa Strategia Spójności- Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach. Działanie 9.1. Wyrównanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych. |
|
3 |
„Lepsze oddziały przedszkolne – lepsza przyszłość” |
Zakup kompletnego wyposażenia 3 oddziałów przedszkolnych tj. mebli, pomocy dydaktycznych, zabawek, artykułów szkolnych i plastycznych, dywanów, toalet, sprzętu ICT, tablic interaktywnych, urządzeń wielofunkcyjnych. Dostosowanie toalet dla potrzeb dzieci niepełnosprawnych. Zakup wyposażenia wypoczynkowego. Zaprojektowanie i wybudowanie dwóch ogrodzonych placów zabaw przeznaczonych tylko dla potrzeb najmłodszych. |
261.550,00 zł |
261.550,00 zł |
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Narodowa Strategia Spójności- Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach. Działanie 9.1. Wyrównanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych. |
|
4 |
„Radosna Szkoła” |
Zakup wyposażenia wypoczynkowego i pomocy dydaktycznych dla sal zajęciowych edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej w Brojcach i Filii w Dargosławiu |
14.000,00 zł |
14.000,00 zł |
Środki Ministerstwa Edukacji Narodowej |
|
5 |
„Zakup wyposażenia świetlic szkolnych” |
Zakup pomocy dydaktycznych oraz gier i zabawek dla świetlic szkolnych w Szkole Podstawowej w Brojcach i Filii w Dargosławiu |
30.000,00 zł |
30.000,00 zł |
Środki Ministerstwa Edukacji Narodowej |
|
|
Razem
|
|
1.612.373 zł |
|
|
|
6 |
„Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu” |
Zakup pomocy dydaktycznych, pomocy indywidualnych dla uczniów, udział w zajęciach sportowych, komputerowych, języka angielskiego i terapeutycznych. Wyjazd każdej grupy na 5-dniowe wyjazdy w czasie ferii zimowych do ośrodków nad morzem. |
- około 300 000 zł 21 583,00 zł zakup pomocy w projekcie |
- 321 583,00 zł |
ZCDiN SZCZECIN |
|
7. |
Program Społecznik ‘Roztańczone i rozśpiewane Brojce” „Kolorowe korytarze” - Filia |
Zakup strojów ludowych dla zespołu dziecięcego w Brojcach oraz zakup gier podłogowych w Filii w Dargosławiu.
|
6.000 zł |
6.000 zł |
Projekt dofinansowany ze środków Samorządu Województwa Zachodniopomorskiego |
|
8. |
Bezpieczna+ |
Zakup pomocy, organizacja konkursów dla uczniów, spotkania ze przedstawicielami służb, Biała Sobota |
13.825 zł Brojce
9.170 zł Filia |
11.060 zł
7.336 zł |
Rządowy program wspomagania organów prowadzących szkoły w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i nauki |
|
9. |
Wznosimy na wyżyny – Brojce! |
Zakup pomocy, wyposażenie pracowni komputerowej i matematyczno-przyrodniczej, organizacja zajęć pozalekcyjnych, wycieczki dla uczniów. |
694.049,79 zł |
601.198,59 zł |
We współpracy z Towarzystwem Wiedzy Powszechnej |
|
10 |
Aktywna tablica. |
Rządowy program wyposażenia szkół w tablice interaktywne. |
17 500 zł |
14 000 zł |
Wkład własny organu prowadzącego 3500 zł |
|
11 |
Zdalna szkoła |
Rządowy program wyposażenia szkół w komputery do nauki zdalnej |
58 173 zł |
58 173 zł |
|
|
12 |
Szkolny Pakiet Multimedialny OSE |
Rządowy program wsparcia szkół w rozwój edukacji cyfrowej. |
24 261,75 zł |
24 261,75 zł |
|
|
13 |
Laboratoria Przyszłośći |
Rządowy program wsparcia szkół w zakupie wyposażenia nowoczesnego Laboratoria Przyszłości |
60 000,00 zł |
60 000,00 zł |
|
|
|
Razem |
|
2 816 935,54 zł |
|
|