14.03.18r. (w Dniu Liczby Pi) w Szkole Podstawowej w Brojcach odbył się Dzień Matematyki w klasach IV-VII. Uczniowie rywalizowali w konkursach klasowych, rozwiązując zadania: krzyżówkę, wykreślankę, skojarzenia, układanie wyrazów z liter hasła: MATEMATYKA JEST KRÓLOWĄ NAUK, tangram, matematykę ukrytą w rysunku, mapę myśli Dzień Matematyki. W ciągu trzech długich przerw wszyscy chętni uczniowie rozwiązywali zadania (20 do wyboru) rozmieszczone na gazetkach ściennych (indywidualny konkurs zadaniowy). Na dwóch lekcjach trójki z poszczególnych klas brały udział w indywidualnym (10 zadań testowych) i grupowym (5 zadań otwartych) konkursie matematycznym. Wszystkie konkursy liczyły się w punktacji klasowej.
Organizacja Dnia Matematyki w takiej formule miała na celu popularyzację matematyki i pokazywanie jej interesującej strony. Konkursy sprawdzały spostrzegawczość, zdolności geometryczne, plastyczne, językowe (w tym znajomość pojęć i języka matematyki), wymagały od uczniów podziału zadań, umiejętności współpracy, uczyły odpowiedzialności za wyniki grupy.
Agnieszka Radon i Alina Zabrocka
Miejsca w konkursach indywidualnych:
- matematycznym
I- Bartosz Pryba IV a
II- Konrad Pochwała VII
III- Jagoda Janecka IV a, Szymon Janecki VI a, Danuta Czarniak VI b
- zadaniowym:
I- Konrad Pochwała VII
II- Szymon Matusiak V
III- Bartosz Pryba IV a
klasa |
krzyżówka |
wykreślanka |
skojarzenia |
układanie wyrazów |
tangram |
matematyka ukryta w rysunku |
mapa myśli Dzień Matematyki |
konkurs matematyczny grupowy |
konkurs matematyczny indywidualny |
indywidualny konkurs zadaniowy |
suma punktów |
miejsce |
miejsce (I-VI) /liczba punktów (6-1 lub 0) |
||||||||||||
IV a |
VI/1 |
IV/3 |
II/5 |
II/5 |
II/5 |
5 |
4 |
II/5 |
I/6 |
III/4 |
43 |
I |
IV b |
IV/3 |
V/2 |
IV/3 |
VI/1 |
-/0 |
5 |
4 |
II/5 |
V/2 |
-/0 |
25 |
V |
V |
I/6 |
II/5 |
VI/1 |
V/2 |
-/0 |
4 |
4 |
II/5 |
V/2 |
II/5 |
34 |
III |
VI a |
V/2 |
I/6 |
V/2 |
III/4 |
-/0 |
4 |
5 |
III/4 |
IV/3 |
-/0 |
30 |
IV |
VI b |
II/5 |
VI/1 |
I/6 |
I/6 |
I/6 |
5 |
4 |
I/6 |
III/4 |
-/0 |
43 |
I |
VII |
III/4 |
III/4 |
III/4 |
IV/3 |
-/0 |
5 |
4 |
II/5 |
II/5 |
I/6 |
40 |
II |