W dniu 19 kwietnia 2018 roku w ramach realizowanego projektu „Wznosimy na wyżyny – Brojce!” nauczyciele uczestniczyli w warsztatach. W pierwszym „Wykorzystanie narzędzi IT w nauczaniu matematyki i przyrody” prowadzonym przez p. Marka Zganiacza przeanalizowano możliwości wykorzystania tablicy interaktywnej, rozwiązywano i tworzono zadania tekstowe za pomocą QR-Codów, sprawdzono możliwości wykorzystania GeoGebry na lekcjach matematyki np. w zadaniach z kątami w wielokątach, zadaniach z polami figur, równoległobokami, siatkami ostrosłupa, sumami miar kątów oraz próbowano znaleźć odpowiedź na pytanie: kahoot na podsumowanie lekcji, czy na jej rozpoczęcie?
Równolegle w drugiej grupie odbywały się warsztaty prowadzone przez p. Daniela Masłowskiego „Metody i techniki wspomagające proces uczenia się” w czasie których uczestnikom przybliżono następujące zagadnienia: udział szkoły w procesie poznawczym uczenia się, skąd uczniowie znają strategie uczenia się?, jak szkoła uczy uczenia się: pośredni wpływ elementów systemu szkolnego, zamierzone, bezpośrednie oddziaływanie nauczycieli, wpływ sposobu nauczania i wpływ sprawdzania wyników, uczniowie a strategie nauczania oraz poglądy i postawy nauczycieli.
Na powyższych warsztatach nauczyciele poznali nie tylko podstawy teoretyczne, ale przede wszystkim praktyczne rozwiązania i propozycje realizacji treści podstawy programowej, które stanowią właściwy punkt wyjścia do pracy edukacyjnej i zarazem warunek jej powodzenia.
Janina Perzanowska