Szkoła Podstawowa w Brojcach

Szkoła Podstawowa w Brojcach

72-304 Brojce ul. Długa 19

 

tel. 91 386 11 16

 

email: sp.brojce@brojce.net.pl

 

ePUAP: /SPBrojce/SkrytkaESP

 

https://www.facebook.com/SU-Brojce-106630704405580

 

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 1092932
  • Do końca roku: 225 dni
  • Do wakacji: 32 dni

Podsumowanie realizacji projektu „Wznosimy na wyżyny – Brojce!” w roku szkolnym 2017/2018

Za nami pierwszy rok realizacji projektu, który będzie kontynuowany w przyszłym roku szkolnym. W jego ramach  realizowanych było wiele zajęć pozalekcyjnych, umożliwiających poszerzenie oferty edukacyjnej szkoły.  W ciągu roku szkolnego łącznie przeprowadzono 2.112 godzin zajęć. W SP Brojce realizowano w tygodniu:  9 godz. warsztatów kompetencje społeczne oraz 9 godz. warsztatów umiejętność uczenia się,  2 godz. zajęć socjoterapeutycznych, 1 godz. z. korekcyjno-kompensacyjnych, 1 godz. zajęć komputerowych dla uczniów z trudnościami w nauce w oparciu o TIK, 2 godz. zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z matematyki, 2 godz. z j. polskiego,  1 godz. z j. angielskiego, 1 godz. z przyrody , 1 godz. z chemii, 2 godz. zespołu dyd-wyr. usprawniającego funkcje językowe i procesy pamięci, 2 godz. warsztatów dziennikarsko-teatralnych,  2 godz. j. angielskiego, 1 godz. Lubimy matematykę, 4 godz. zajęcia komputerowe z elementami programowania.

W Filii w Dargosławiu zrealizowano: 2 godz. warsztatów kompetencje społeczne oraz 2 godz. warsztatów umiejętność uczenia się, 1 godz. z. korekcyjno-kompensacyjnych, 1 godz. zajęć komputerowych dla uczniów z trudnościami w nauce w oparciu o TIK, 3 godz. zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z matematyki, 3 godz. z j. polskiego,  1 godz. z j. angielskiego, 1 godz. zajęć dyd-wyr. z przyrody, 2 godz. warsztatów dziennikarsko-teatralnych,  1 godz.  zajęć j. angielskiego dla uczniów zdolnych, 2 godz. zajęć Lubimy matematykę.

Zajęcia te były ujęte w cztery grupy:

- grupa I –  grupowe warsztaty z kompetencji kluczowych niezbędne do rozwoju osobistego uczniów –  zrealizowano 527 godz.

-grupa II –   zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze i zajęcia rozwijające uzdolnienia uczniów– przeprowadzono 1245 godz.

- grupa III - zajęcia dla ucz. o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym ucz. z niepełnosprawnością – przeprowadzono 108 godz.

- doradztwo zawodowe – indywidualne  144 godz.  i 40 godz. doradztwa grupowego

            Szczególnie atrakcyjną i preferowaną przez naszych uczniów formą są wycieczki edukacyjne. W ramach projektu mieli możliwość uczestnictwa w 5 jednodniowych wyjazdach do Szczecina organizowanych pod hasłem „Szczecin – miasto nauki” oraz jednej trzydniowej do Gdańska.  Uczniowie klas VI i VII uczestniczyli także w dwóch wycieczkach w ramach doradztwa zawodowego – do Reska i Koszalina. W przyszłym roku szkolnym czekają nas kolejne, między innymi do Gdańska, Poznania, Darłówka Park Edukacji i Rozrywki Leonardia, Koszalina  Góra Chełmska + park wodny, Międzyrzeckiego Wału Umocnień, Międzyzdroje oraz trzy wycieczki w ramach doradztwa zawodowego dla uczniów kl. VII i VIII.

            Niewątpliwą korzyścią z realizacji projektu jest doposażenie szkół sprzęt (np. kamery, aparaty fotograficzne, monitory interaktywne) i w pomoce dydaktyczne, które już zakupione w czerwcu zostaną przekazane od 1 września 2018 roku do szkół. Opóźnienie w zakupie pomocy wynika z przyczyn niezależnych od szkoły i Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Szczecinie, lecz miało związek ze zmianami wprowadzonymi w zakresie liczby uczniów, szkół i nauczycieli przystępujących do projektu na terenie naszej gminy.

Zgodnie z założeniami projektu od września 2018 roku podejmiemy także, we współpracy z organem prowadzącym działania zmierzające do zorganizowania gabinetu terapii sensorycznej, który pozwoli na realizację zajęć dla dzieci ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi na terenie naszej gminy, bez konieczności wyjazdów do innych miejscowości. Organizacja tego gabinetu stanowi dla dyrekcji, jak i organu prowadzącego priorytet.

            Projekt był nie tylko skierowany do uczniów, ale także do nauczycieli. Dzięki jego realizacji nauczyciele uczestniczyli w sześciu szkoleniach przeprowadzonych na terenie szkoły przez edukatorów. Dodatkowo zabezpieczono środki finansowe na studia podyplomowe, związane z pedagogiką specjalną dla pięciu nauczycieli. Dwoje w tym roku  podnosi swoje kwalifikacje (logopedia i oligofrenopedagogika), a troje w przyszłym roku. 

            W przyszłym roku, obok wymienionych powyżej zajęć, które będą kontynuowane (z wyjątkiem zmniejszenia liczby zajęć z pierwszej grupy), oferta szkół podstawowych zostanie poszerzona o dodatkowe zajęcia, między innymi:

-  zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze polonistyczno-teatralne,

- zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z geografii,

- zajęcia dla uczniów zdolnych j. angielski

 - zajęcia dla uczniów zdolnych j. niemiecki

-  zajęcia dla uczniów zdolnych - matematyka

-  warsztaty edukacyjne.

 Podkreślić należy, iż wszystkie zajęcia realizowane w ramach projektu nie wpłynęły na konieczność zmiany konstrukcji planu zajęć dla uczniów. Odbywały się zgodnie z harmonogramem dowozów szkolnych lub w czasie, kiedy uczniowie mogli przebywać na świetlicy szkolnej.

 Wymienione działania, mam nadzieję nie tylko wzbogacą ofertę edukacyjną szkół, podniosą kompetencje uczniów i nauczycieli, wzbogacą bazę materialną, ale przełożą się na podniesienie jakości pracy i efekty dydaktyczne i wychowawcze. 

Janina Perzanowska